15 Temmuz 2009 Çarşamba

Kudret Narı mucizenin diğer adı







Son zamanlarda insanlarda gastrit,ülser,kabızlık,egzama vs. hastalıklarda artış olması insanları bu konuda daha hassas ve daha duyarlı yaptı.Mucizevi bitkiler aranmaya başlandı.Ancak yaptığım araştırmalarda karşıma hiçte yeni olmayan hatta çok eskilerden beri tüketilen,kullanılan bir bitki çıktı.KUDRET NARI... ''Kudret narı Bursa yöresinde çok tüketilen bir bitki.Olgunlaşmış bir adet meyveyi doğrıyıp üzerinide zeytinyağı ile kapattıp meyvenin erimesi beklenir ve eridikten sonra bu karışım sedef,egzama,yaralanmalara sürülerek tedavi edilir.Birde çekirdekleri iyice temizlenmiş,olgunlaşmış meyvesi ezilip balla ve zeytinyağı ile karıştırılarak macun kıvamında 40 gün süreyle sabah akşam yemek öncesi yemek suretiyle kabızlık,mide rahatsızlıkları gibi bazı durumlarda faydalı olduğu söylenmekte.''


Bende bir mide hastası olarak bu konuyu denemek amaçlı kudret narı tohumu buldum.Bu tohumu saksıda balkonumda yetiştirmeye başladım.Sizinde göreceğiniz gibi sarmaşık gibi bir bitki.Ancak tohumların çimlenmesi biraz zaman alıyor.Çünkü tahumları sert kabuklu ve büyükçe yani biraz sabır.Tabiki daha meyve verme zamanı gelmediği için sizinle ancak bu kadarını paylaşabiliyorum.Tabiki bu konudaki gelişmeleri aktaracağım.Umarım bende bu mucizevi bitkinin mucizesinden faydalanırım.Herkeze geçmiş olsun.

1 yorum:

  1. merhbalar tesadüfen sayfanıza girmiş bulunmaktayım kudret narı hakkında bilgi bakınıyorkn sizin blogda rastladım çok güzel bilgiler vermişsiniz elinize sağlık... daha ayrıntılı bilgi almam mümkünmüdür yapılışı hakkında bende annem için araştırıyorum pek ayrıntılı bilgi bulamadım yapılışıyla ilgili bana yardımcı olurmusunuz..sormak istediğim kudret narının içimi yani meyvesi kabugundan ayrımı zeytin yagına yatırılıyor yoksa kabuguyla birliktemi? teşekkür ederim.. iyi günler dilerim..

    YanıtlaSil